Navigare Group

Navigare Group är inte en vanlig aktör i rese- fastighets- och upplevelsebranschen. Det är en multibrandplattform byggd kring resor, självförverkligande och livsstilsinvesteringar. Navigare Resorts för upplevelsefokuserade resor, och Navigare Properties för lyxiga fastighetsinvesteringar. När de bad oss hjälpa till att definiera framtiden för sitt varumärke visste vi från början att det inte handlade om logotyper. Snarare om att bygga en djärv, sammanhängande identitet med både attityd och hjärta.

Vi tog ett helhetsgrepp och omformade hur koncernen kommunicerar genom hela sin varumäkestrappa. Utmaningen var att få Resorts och Properties att kännas distinkta – men ändå som syskon. För Resorts skruvade vi upp attityden – kaxigt, smart och känsloladdat. Här handlar resandet mindre om semester – mer om att komma hem som en bättre version av sig själv. För Properties behöll vi elegansen och investeringsfokus, men adderade en edge – klass, med twist.

Resultatet är en varumärkesfamilj som inte bara vet vilka de är – utan också exakt vem de pratar med.

  • Tjänster
    • Varumärkesstrategi
    • Identitet
    • Grafisk design
    • Grafisk produktion
    • Art Direction
    • Copywriting
    • Digital strategi
    • Hemsida
  •  Agentur
    • Grafi Technology/Partho D&C/Tredje Part